Bila P.Ramlee dan Siti Nurhaliza Berpadu Suara


Tak sengaja terjumpa klip video ni semalam. Suka pulak tengok lakonan Siti dalam ni. Comel pulak dia dengan saya pelakon filem klasik. Boleh challenge YM Sharifah Hanim watak asal dalam filem Masam-masam Manis tu. Lepas tu terfikir, kalaula sempat P.Ramlee dan Siti Nurhaliza berjumpa di alam nyata, mesti best dengar diorang berduet berpadu suara. 

Saya bukanlah peminat setia Siti, minat gitu-gitu je mana-mana lagu yang sesuai dengan minat saya. Tapi memang suara dia sedap, tu semua orang tau. Yang tak suka dia pun tau. hehe. Penampilan dan perwatakan dia ada yang saya suka dan ada yang saya tak suka. Siti manis dan comel, saya sangat setuju.

P.Ramlee pulak, lakonan dia saya tunggu-tunggu sejak dari zaman budak-budak lagi. Minat sungguh cerita P.Ramlee. Antara slot yang saya ingat, Bintang Legenda. Waktu siarannya bertukar-tukar kadang-kadang Rabu malam Khamis lepas tu dah Khamis malam Jumaat, kemudian dah malam minggu pulak. kejap TV1 kejap kat TV2. Sebelum mula cerita P.Ramlee siap-siap masak maggi, makan depan TV baru feeling tengok wayang. Ala-ala Astro First gitukan. hahaha. Sekarang ni nak tengok cerita lama-lama ni tengok kat Astro Prima pukul 10 pagi kalau tak silap saya.

Ada satu lagu yang saya suka, tapi pernah juga gaduh kecil dengan suami sebab dia feeling sangat tengok filem ni. Bila saya tegur (dengan niat nak bergurau) dia ingat saya jeles dia dengan Zaiton tu. heeee...


0 comments: