Ostematrix : Kalsium Magnesium Shaklee, Rugi Tak Beli Waktu Promosi Mac Ini


Ramai yang dah tahu nama Ostematrix ini adalah kalsium + magnesium jenama Shaklee, namun bagi yang pertama kali mendengarnya, Ostematrix ialah nama bagi kalsium magnesium Shaklee. Bulan Mac 2013 ni adalah bulan promosi Ostematrix di mana pembelian 6 botol Ostematrix akan dapat percuma 1 botol, Harga yang ditawarkan juga sangat berbaloi kerana pada bulan bukan promosi, retail price adalah RM61.00 sebotol. Pada bulan promosi ini anda dapat RM294.00 untuk 7 botol. Untungkan?

Banyak sangat nak beli sampai 6 botol? Pada saya inilah peluang yang ditunggu-tunggu kerana kalsium magnesium adalah salah satu suplemen penting yang perlu diambil secara berterusan. Sebotol Ostematrix mengandungi 120 tablet. Setiap tablet pula mengandungi 250mg kalsium, yang juga bersamaan segelas susu. Tahukah anda keperluan kalsium harian bagi seorang dewasa? Pengambilan kalsium sebanyak 1000mg adalah jumlah yang disarankan untuk golongan dewasa yang berumur kurang 50 tahun. Bagi mereka yang telah berumur lebih 50 tahun pula, keperluannya meningkat kepada 1200mg kalsium sehari, begitu juga dengan ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan. Mari kita kira semula pengambilan kalsium kita sehari-hari? Adakah mencukupi, atau tiada pengambilan kalsium langsung daripada pemakanan seharian kita. 

Saya yang suka minum susu juga cukup yakin saya tidak dapat memastikan pengambilan 1000mg kalsium sehari hanya daripada pemakanan saya. Ini kerana walaupun saya minum susu, saya tidak minum susu sehingga 4 gelas sehari atau 1liter susu sehari. Begitu juga daripada sumber makanan yang lain misalnya keju, tofu, kekacang, telur dan ikan. Kadang-kadang cara kita bancuh susu juga tidak tepat, mungkin jumlah scoop yang kurang, atau terlebih air panas sehingga menyebabkan khasiat susu tersebut hilang. Oleh itu, saya akan pastikan mengambil suplemen Ostematrix untuk melengkapkan pengambilan kalsium harian saya. Kalau saya minum susu sebelah pagi, dan saya yakin ianya menampung sebanyak 250mg kalsium, saya akan ambil 3tablet ostematrix sebelum tidur. Tetapi jika saya skip minum susu, atau sebelah malam saya rasa teramat letih akibat rutin kerja dan belajar atau letih akibat menunggang motosikal pada jarak jauh, saya akan cukupkan 4tablet ostematrix sebelum tidur. In sya Allah keesokan harinya saya akan bangun pagi dengan mudah, rasa segar dan tiada sakit-sakit badan. Orang dewasa akan kehilangan 400-600mg kalsium setiap hari. Jadi, tentu saja kita perlu menggantikan kalsium yang hilang itu demi kesihatan tulang dan sistem badan yang baik.

Apa lagi kelebihan ostematrix? Selain magnesium yang membantu penyerapan kalsium dengan lebih baik dan juga mengelakkan sembelit, Ostematrix juga mengandungi Vitamin D, Zinc, Copper, Manganese dan Boron yang saling membantu antara satu sama lain.

Jadi, apabila dikira-kira 1 botol Ostematrix hanya bertahan selama sebulan untuk seorang pengguna. Bagi yang berpasangan, tentu anda mahu pasangan anda juga memiliki kesihatan yang baik macam andakan? Saya dan suami berebut makan ostematrix setiap malam. hehe. Walaupun dulunya suami saya cukup tak suka ambil suplemen, tetapi sejak dia sendiri dapat rasa perubahan baik pada arthritisnya sejak mengamalkan Ostematrix dan Advance Joint Health, dia sangat disiplin mengambil dua seplemen tersebut. Dah tentu sebotol cuma tahan setengah bulan untuk kami. Itu belum lagi dikira untuk ibu bapa. Betulkan, 7 botol ostematrix tidak cukup pun untuk penggunaan 7 bulan. Jadi inilah masanya untuk dapatkan stok anda. Kalau tidak mampu, boleh kongsi dengan rakan-rakan sepejabat. Jangan lepaskan peluang ini. Jadikan Ostematrix suplemen wajib harian anda.

Cepat buat tempahan sementara Mac 2013 masih belum melabuhkan tirai. 

Hubungi saya Mai (ID Shaklee 918631)
SMS: 012-3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB Fanpage: Min Aina Ila Aina

0 comments: