Minyak Zaitun Membantu Menurunkan Berat Badan Secara Semula Jadi

Minyak Zaitun Membantu Menurunkan Berat Badan~



Ada org minum fat burner ratus-ratus ringgit semata-mata hendak kurus. Badan kurus, tapi ginjal problem kerana beban partikel-partikel besar yang tidak diperlukan tubuh diberikan secara berterusan.

Padahal fat burner yg terbaik itu ada pada Puasa dan Minyak Zaitun Extra Virgin.

Sebuah penelitian yang dijalankan oleh H. Basuki (2005) menyimpulkan bahawa puasa selama bulan Ramadhan dapat menurunkan risiko penyakit kardiovaskular melalui penurunan nisbah lilitan pinggang dan pinggul.

Kajian yang dimuat dalam Obesity Journal menemukan bahawa minyak zaitun mengandungi lebih tinggi adiponektinnya dibandingkan karbohidart dan protein lainnya. Adiponektin adalah hormon yang dapat memecah belah lemak dalam tubuh dan mendorong indeks berat tubuh agar tetap rendah

Demikianlah hikmah Nabi mengatakan bahawa Zaitun adalah pohon yg diberkati

----------------
3 Keunggulan Extra Virgin Olive Oil (EVOO) #TURSINA88 
----------------

1# Minyak diimport dari daratan Tursina, ladang zaitun yang subur di sempadan Palestina - Mesir dengan menggunakan teknik perahan sejuk (first cold pressed) 

2# Dr. Zaghlul El-Naggar dari Mesir menyimpulkan bahawa minyak zaitun di iklim Mediterranean ini adalah No.1 dan terbaik di dunia. Bebas kolesterol. Asiditi dibawah 0.08%

3# Warna EVOO adalah emas kehijauan (greenish-golden) menepati piawai dari "The International Olive Oil Institute". Bau aroma buah zaitun yang segar. Tidak berminyak. Bukan perahan kedua seperti Virgin Olive Oil (VOO) atau Refined Olive Oil (ROO) utk dijadikan minyak goreng. 

Harga serendah RM20 sahaja utk sebotol (spray). 

~ Spray 60ml RM20/22
~ Refill 300ml RM48/50
~ 125 kapsul RM40/45
~ 210 kapsul RM55/65

Pertanyaa/ Tempahan: 

Whatsapp: 012-3302067 (Mai)
www.wasap.my/60123302067

Instagram: @maiasihat
Facebook: Min-Aina-Ila-Aina

#minyakzaitun
#tursina88
#tipskurus

0 comments: