CORONAVIRUS & HABBATUS SAUDA SEBAGAI PENCEGAHAN



CORONAVIRUS & HABBATUS SAUDA

Mengamalkan tahap kebersihan diri yang tinggi adalah antara langkah perlindungan boleh dilakukan orang ramai untuk mencegah jangkitan coronavirus 2019-nCoV.
.
Selain itu, anda juga boleh mengurangkan risiko penyakit berjangkit ini dengan mengamalkan gaya hidup aafiyat seperti menjaga pemakanan dan amalkan banyak makanan yang sihat dan tinggi antioksidan, antikuman dan antiviral.
.


KELEBIHAN MINYAK HABBATUS SAUDA YANG PERLU ANDA TAHU
.
Habbatus sauda bermanfaat untuk pelbagai penyakit kerana ia mengandungi antihistamina (pencegah alahan), antioksidan (pencegah kerosakan sel), antibiotik (pembunuh kuman), antimycotik (antikult), dan broncho-dilating effect (pengembang) saluran pernafasan. - Sumber The Journal of American Scientist
.
Dalam kajian lain, kajian terhadap habbatus sauda mendapati ianya mengandungi antiviral yang memberi perlindungan kepada badan daripada sejenis jangkitan virus cytomegalovirus murine. – Sumber US National Library of Medicine National Institutes of Health
.
Olive House telah menghasilkan Minyak Habbatus Sauda menggunakan teknologi cold pressed atau perahan sejuk, tanpa pemanasan, secara semulajadi bagi mengekalkan khasiat ke tahap maksimum.


Assyifa Health juga mempunyai produk minyak habbatussauda yang sudah cukup popular dan kukuh di pasaran Malaysia. Lebih banyak pilihan kerana terdapat dalam bentuk spray atau liquid dalam botol refill (boleh minum guna sudu). Ada juga pilihan dalam bentuk kapsul jika susah untuk telan minyak. Saya suka yang spray ni sebab senang nak bagi anak-anak, spray nun jauh di tekak jadi mereka tak rasa sangat kelat minyak ni. Yang kapsul pun best sebab senang nak maintain pengambilan, kita tahu kuantiti yang kita ambil dan mudah juga nak makan. Masukkan je dalam pill box dan boleh makan di mana sahaja sama ada di pejabat, masa travel atau di kedai makan. 



.
Minyak Habbatus Sauda sangat kaya dengan vitamin E, antiviral dan pelbagai jenis kebaikan lain dengan hanya 5 titik sahaja sudah cukup untuk membantu melindungi badan dari ancaman oksidan dan kuman yang menjadi penyebab pelbagai jenis penyakit.
.
CARA AMALKAN MINYAK HABBATUS SAUDA YANG BETUL
.
Amalkan 5 titis minyak habbatus setiap pagi sebelum sarapan.
.
Minyak Habbatus Sauda Olive House     50 ml          :RM 22 (SM) | RM27 (SS)

Minyak Habbatus Sauda Assyifa Health 60ml Spray: RM45 / RM50
                                                               120ml Refill: RM55 / RM60
                                                                60 kapsul     RM28 / RM28
                                                                125 kapsul   RM50 / RM55
                                                                 210 kapsul  RM65 /RM68
.
Sama-sama Kita Amalkan Gaya Hidup Aafiyat

Tempahan: www.wasap.my/60123302067
.
#olivehouse
#aafiyatlifestyle
#coronavirus
#minyakhabbatussauda
#blackseedoil
#maiasihat

0 comments: