Betapa Badan Ketagihkan Senaman

Bermula Oktober, azam baru (yang juga azam Januari 2011 yang lalu) nak mula senaman walaupun jadual macam tak de masa terluang. Kena bersusah-susah dan berenyah-renyah la sikit. Saya mula jogging di universiti. Pagi-pagi siap macam biasa, cuma kena angkut bekal baju untuk jogging. Saya tak pakai t-shirt dan tracksuit siap-siap sebab taknak baju kurung dan tudung saya kedut. Nak sangkut-sangkut ni renyah la sebab bukannya saya drive sendiri, husband hantar dan jemput. Dengan beg lagi.

Sampai je terus tukar baju dan bukak langkah. Hari pertama jogging haritu...peluh keluar mencurah-curah. Nampak sangat yang badan saya ni ketagih exercise. Dulu masa degree saya memang jogging hampir setiap hari, jadi bila dah tinggal lama ni badan jadi lemau. Sekali dapat jogging Allah je tau perasaannya..macam release tension gitu. Walaupun persekitaran tak berapa kondusif dengan kenderaan sibuk masing-masing nak masuk kerja dan nak pergi kelas, saya buat tak tau je mata-mata yang memandang. Ada yang senyum senget, ada yang senyum sengih...macam-macam la. Kemudian saya round tasik dan jalan pelan-pelan balik. Siap dalam 1 jam.

Bestnyaaa....Jom pakat-pakat jogging.

0 comments: