Shaklee Sustained Release Vita-C Plus 500mg Bakal Kembali. Buat Pre-Order Segera!


Ohh..Vitamin yang sangat dirindui sekian lama bukan sahaja oleh pengedar-pengedar Shaklee malah pelanggan-pelanggan juga..semestinya, yang maklum akan kebaikan dan keberkesanannya. Alhamdulillah Shaklee Malaysia sendiri telah menguar-uarkan keberadaan Vita-C ini di hujung Oktober dan pengedar yang telah buat pre-order pada tahun lepas pun dah ada yang terima Vita-C ni. Maknanya Vita-C ni betul-betul wujud, bukan cobaan. hehe.

Disebabkan saya tak pernah buat entri tentang SR Vita-C 500mg ni (sebab masa saya jadi ahli stok dah takde), meh saya kongsi secara ringkas.

SR Vita-C Plus 500mg ialah Vitamin C Semulajadi dengan Pelepasa Jam Demi Jam.

Ia merupakan produk pertama yang menawarkan vitamin C dengan kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan proprietari dengan sistem penyaluran semulajadi yang melepaskan vitamin C sedikit demi sedikit dalam masa lima jam. 

Sebagai satu antioksidan yang kuat, vitamin C merupakan nutrien yang mempunyai fungsi menyeluruh yang dapat menyokong kesihatan jantung, kesihatan imun, keutuhan sel serta kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan pembuluh darah.

NUTRITIONAL FACTS
Amount per tablet
Ascorbic Acid     (Provide 525.35mg Vitamin C) 

Citrus Bioflavonoids Complex
(Provide 7.50mg Lemon Bioflavonoids)
(Provide 7.50mg Orange Bioflavonoids)
(Provide 7.50mg Grapefruit Bioflavonoids)
(Provides 7.50mg Hesperidin)

Sedikit Info Tentang Vitamin C -Dr. Kumar Pati (2007) (Revised Edition) Vitamins and Herbal Digest. USA: New Editions Publishing

Vitamin C is also known as 'ascorbic acid' which is the name appears on food labels. However, its optimum effectiveness and absorption seems to require bioflavonoids. Humans, apes, guinea pigs and the Indian fruit bat are the only known animal species on our planet that cannot make vitamin C. As a result, we rely on our food and drink to supply us with vitamin. Vitamin C, one of the antioxidant nutrients, is very delicate. It is water-soluble and sensitive to heat, air and light. Our bodies cannot store it, so a regular daily intake is vital. Since tobacco smoking depletes vitamin C, smokers need a higher daily intake than do non-smokers.

Vitamin C is involved in over 300 biological processes. It seems to be necessary for the effective functioning of the immune system. Vitamin C is required in the production of collagen, the body's intercellular 'cement', and speeds healing of wounds and damaged tissues as well as ensuring growth. Additionally, vitamin C allows the body to absorb iron properly and help change folic acid into usable form in the body.

Kenapa saya suka sangat dengan  SR Vita-C Plus 500mg ni? Ok, saya punya sebab saya sendiri. 

1-  Berkesan dan semulajadi- Shaklee mengeluarkan vitamin yang bukan sintetik dan tanpa pewarna atau perasa tiruan.

2- Saya tak berapa suka vitamin kunyah. Shaklee ada Chewable Vita-C Plus 100mg rasa sitrus yang sama fungsinya dengan Vita-C 500mg ni. Tapi saya ni kurang suka kunyah vitamin baik gula-gula pun saya tak suka. Saya suka yang telan ataupun yang diminum. Chewable Vita-C tu tak boleh telan? Boleh aje sebenarnya...tapi...(tengok no 3)

3- Dos yang seimbang dan mudah diambil. Untuk badan 'manja' macam saya ni, 100mg vita-c tidak berapa nak cukup untuk sehari. Makanya selama ketiadaan vita-c 500mg, saya kena makan 5-10 biji chewy vita-c dan biasanya tak cukupla sebab lupa. Jadi, dengan Vita-C 500mg ni saya hanya perlu ambil 1-2 biji sehari bergantung pada kesihatan badan saya.Oh yaa...sebenarnya bagi anda yang jarang sakit, hanya nak maintain sihat, 100mg vitamin C sehari sudah memadai untuk anda, tetapi kebanyakan orang sekarang ni dah tak berada dalam kesihatan yang optimum, ramai yang imun rendah dan mudah terkena penyakit atas faktor persekitaran, pemakanan dan gaya hidup. 100mg vitamin C sehari juga adalah amaun yang sesuai untuk kanak-kanak.

4- Harganya yang sangat berpatutan. Sebotol Vita-C Plus 500mg ada 180 biji. Harganya? RM92.50 (kalau beli dengan kami, anda dapat diskaun hebat) Cuba anda survey di farmasi..berapa harga vitamin C sebotol, berapa kuantiti sebotol dan berapa mg vitamin C tersebut per tablet. Malah apa yang lebih penting? Adakah ia vitamin semulajadi atau sintetik, dan adakah vitamin C itu kategori Sustained Release (mengikut pelepasan masa).

5- Sustained Release atau Bertindak Mengikut Pelepasan Masa- Inilah keistimewaan Vita-C Plus 500mg Shaklee. Dalam keterangan oleh Dr. Kumar Pati di atas dinyatakan bahawa badan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C sendiri dan tidak dapat menyimpan vitamin C dalam tempoh yang lama kerana ia bersifat larut air dan sensitif terhadap haba dan cahaya. Kalau ambil 1000mg pun, tapi tak digunakan oleh tubuh, ia akan dibuang melalui perkumuhan. Maka dengan itu, jika vitamin C dengan kawalan pelepasa masa dilepaskan sedikit demi sedikit selama lima jam, maka tubuh kita akan sentiasa ada bekalan vitamin C sepanjang 5 jam itu. 


** Disclaimer
This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases. This product is just a supplement to help you stay healthy.


Berminat mendapatkan vitamin ini? Hubungi kami untuk harga menarik dan jimat.


MAIA (SID 918631)
SMS: 012 3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina

* MAIA merupakan pengedar Shaklee yang sah dan menerima pembelian secara Cash on Delivery (COD) atau Self Pickup di kawasan Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota, Bangi Lama, KUIS, UKM dan Bandar Baru Bangi. Caj penghantaran akan dikenakan bergantung pada jarak kawasan. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.


1 comments:

Blogger said...

eToro is the ultimate forex trading platform for beginning and full-time traders.