Doa Yang Indah dan Sangat Bermakna



Bismillah
Ya Allah, rahmatilah orang yang membaca doa ini.
Saat dia ada hutang atau mempunyai masalah kewangan, ya Baasith, ya Waasi', ya Fattah, bukakanlah jalan keluar seluas langit dan bumi daripada masalah kewangannya. Ya Allah ya Razzaq ya Ghaniy ya Mughniy, kurniakanlah dia rezeki dan kekayaan-Mu yang berlimpah ruah yang tidak pernah habis supaya hutangnya dapat dilunaskan.
Saat dia dalam kesulitan, senangkanlah dia. Ya Allah ya Mukmin, tenangkanlah hatinya dengan keyakinan, bahawanya semuanya akan baik-baik sahaja kerana ada Kau di sisinya.
Saat dia dalam kesedihan, gembirakanlah hatinya.
Saat dia sedang berasa kecewa, kurniakanlah dia semangat-Mu ya Baits Yang Maha Membangkitkan.
Saat dia sedang rasa lemah, ya Aziz ya Qawiy ya Matin kuatkanlah dia. Ya Baits, bangkitkanlah semangatnya.
Saat dia sedang jiwa kacau, tenangkanlah hatinya, selesaikan masalahnya. Berikanlah dia jalan keluar, jalan penyelesaian ya Baasith, ya Waasi', ya Fattah, bukakanlah jalan keluar seluas langit dan bumi. Lapangkanlah hatinya.
Ampunilah dosa-dosanya ya Affuw ya Ghaffar ya Tawwab. Ya Allah ya Quddus ya Jalil, bersihkan dan sucikanlah hatinya daripada dosa, berhala dunia, penyakit hati.
Ya Allah ya Awwal, aku mohon percepatkanlah pemakbulan doa ini sesungguhnya Engkau Yang Mempercepatkan lagi Yang Maha Memakbulkan Hajat ya Mujib.
Doa yang sama, aku mohon untuk diriku dan yang menghantar doa ini kepadaku. La hawla wala quwwata illa billah.
p/s: Anda akan didoakan selagi doa ini menjadi viral kepada orang lain.
@sumberilmu

0 comments: