Langkah Pertamamu, Anakanda

Bismillahirrahmanirrahim.

Hati saya berbunga ria, dan cukup teruja dengan perkembangan anakanda saya Muhammad Sofiy. Setelah sekian lama menunggu langkah pertamanya, maka semalam tanggal 16 Mac 2010 Sofiy telah pun dapat melangkah dengan lajunya (macam berlari) apabila dilepaskan pegangan tangannya.Yey, syabas anak umi!

Sebenarnya Sofiy ni dah lama dah boleh berjalan meniti meja, almari, sofa dan sebagainya. Seingat saya sejak 7 bulan umur dia kot, tapi lambat betul nak tunggu dia dapat berjalan sendiri. Selain dia belum bersedia, saya rasa salah satu faktor yang melambatkan proses berjalan dia adalah disebabkan kerap sakit sebelum ni. Sejak awal 2010 (menyambut tahun baru) demam, selsema, sakit tekak silih berganti. Sihat dalam seminggu dua, demam semula. Hujung Februari lepas la baru dia sihat betul dan alhamdulillah tak sakit lagi sehingga hari ni. Moga-moga berpanjangan lagi kesihatannya.

Sedikit bicara umi buat Sofiy...

Sofiy, anak umi yang baik hati. Semoga Sofiy akan terus membesar dengan penuh keceriaan, semangat dan kejayaan. Umi doakan langkah pertama Sofiy ini adalah langkah seorang perwira yang sedia memelihara dan membela agama, bangsa dan negaranya. Amin. Umi dan ayah sayang Sofiy sepenuh hati.

0 comments: