Buka Selera Anak Anda Dengan Meal Shakes!

Sebenarnya masalah anak tak mahu makan ni macam dah jadi masalah dari generasi ke generasi, malah mungkin semakin meruncing pada zaman sekarang sebab anak-anak tidak lagi dibesarkan sepenuhnya di rumah bersama ibu bapa, sebaliknya lebih banyak masa mereka bersama pengasuh, bibik, taska, tadika dan sekolah. Ibu yang bekerja ppula mungkin tak sempat nak sediakan makanan dengan air tangan ibu pada setiap waktu makan setiap hari. Malah ada yang langsung tidak memasak untuk keluarga. Apa juga sebab dan alasannya, itulah realiti hari ini.



Namun setiap ibu bapa tetap risau jika berat badan anak tidak memberangsangkan, anak tidak suka makan apatah lagi makan makanan berkhasiat. Buktinya, iklan-iklan susu di kaca televisyen menunjukkan secara jelas masalah ibu-ibu sekarang.

Saya pun hadapi masalah yang sama, berat Sofiy tak sepadan dengan usia. Tapi alhamdulillah dia sangat aktif, sihat dan jarang kena demam, batuk dan selesema sekarang ni. Kalau kena pun tak teruk macam dulu-dulu sampai kena antibiotik dan ke hospital malam-malam buta sebab panas terlalu tinggi atau muntah-muntah. Alhamdulillah, syukur sangat...sejak ambil suplemen Shaklee tahap kesihatan Sofiy sangat baik. Apa yang Sofiy ambil? Sofiy ambil Meal Shakes dan Omega Guard. Dan dia sangat-sangat suka!

Berbalik kepada Meal Shakes, apa yang Meal Shakes boleh bantu kanak-kanak picky eater? Berdasarkan pengalaman dan juga testimoni customer, Meal Shakes bukan sahaja menyediakan nutrien yang diperlukan oleh kanak-kanak iaitu vitamin dan mineral yang lengkap, seumpama multivitamin tetapi dalam bentuk susu, bahkan kanak-kanak yang ambil Meal Shakes lazimnya akan mula berselera untuk makan makanan lain yang dihidangkan. Mereka dah kurang memilih, malah mula meminta makan. Baguskan?

Saya dah beri Sofiy satu canister Meal Shakes, alhamdulillah rasa french vanillanya yang sedap mudah diterima, sangat membantu masalah sembelit, sarapan yang mudah dan ringkas tetapi berkhasiat jika rushing pagi-pagi. Tapi biasanya saya memang akan bagi susu+Meal Shakes dan sarapan lain contohnya roti bakar, bun, bijirin ataupun kadang-kadang nasi. 


Meal Shakes juga bagus dan sangat membantu untuk anak-anak yang menghadapi masalah:

# Ekzema (sebaiknya digabungkan dengan Herbal Blend)
# Alahan
# Sembelit
# Mudah demam batuk dan selesema
# Masalah Berat Badan
# Asthma (Meal Shakes digabungkan dengan Omega Guard)
# Masalah untuk fokus dalam pelajaran (Meal Shakes digabungkan dengan Omega Guard)



** Disclaimer
This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases. This product is just a supplement to help you stay healthy.


MAIA (SID 918631)
SMS: 012 3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina

* MAIA merupakan pengedar Shaklee yang sah dan menerima pembelian secara Cash on Delivery (COD) atau Self Pickup di kawasan Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota, Bangi Lama, KUIS, UKM. Caj penghantaran akan dikenakan bergantung pada jarak kawasan. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

0 comments: