Sudah Setahun Saya Bergelar Pengedar Buku MMR Versi Penuh dan Mini

Alhamdulillah, sedar tak sedar sudah lebih setahun saya menjadi pengedar Buku MMR Versi Penuh dan Versi Mini. Pada asalnya saya hanya jadi tukang promo sahaja. Sudah jadi tabiat saya, kalau saya bertemu dengan sesuatu yang baik dan sesuatu itu meninggalkan kesan yang besar buat diri saya, saya akan jadi tukang promo dan tukang sampai yang paling becok.

"Beli la..bagus sangat buku ni"
"Nanti kami bagi kat hang satu" (loghat saya bercakap dengan kawan-kawan)
"Hang pinjam baca dulu"
"Nanti kami beli lebih, hang tanya sape lagi yang nak"

Lebih kurang beginilah permulaannya. Saya ada ceritakan tentang bagaimana saya 'bersua' dengan buku MMR ini DI SINI. Tapi perkenalan yang sebenar sehingga saya menjadi pengedar adalah berkat pertolongan Ustaz Fathuri sendiri, iaitu penulis Buku MMR ini. Ramadhan tahun lepas (2013), saya mengikuti fanpage Mudahnya Menjemput Rezeki secara aktif dan Ustaz juga aktif menulis di sana, dengan pelbagai aktiviti terutama aktiviti mengimarahkan bulan Ramadhan. Ustaz sangat menekankan ibadah membaca Al-Qur'an. Dengan aktiviti-aktiviti yang Ustaz anjurkan, saya yang merupakan salah seorang peserta menerima hadiah yang berupa 48 buah Buku MMR versi penuh. Alhamdulillah. Di situlah permulaannya di mana saya memberanikan diri menjual buku ini secara offline. Sebahagian buku ini saya wakaf dan sedekahkan, dan sebahagian lagi saya jual dengan harga diskaun. Ustaz sendiri yang menggalakkan kami penerima-penerima ini mula berlatih menjual buku ini. Saya memang sudah mula berniaga secara online sejak menjadi pengedar Shaklee, tetapi menjadi pengedar MMR mengajar saya kemahiran berniaga secara offline pula. Tidak mudah sebenarnya untuk orang macam saya yang tidak pernah ada pengalaman ini.



Apa yang saya belajar, untuk berniaga kita perlu buang jauh-jauh rasa malu dan segan. Jangan juga kecil hati jika orang tidak mahu beli. Apabila kita offer kepada mereka, kita sudah pun menawarkan sesuatu yang baik buat mereka, jadi mengapa mesti malu? Beli atau tidak, itu adalah rezeki mereka dan bukan lagi dalam kawalan kita. Kita harus bersyukur kerana telah pun menjadi daie kecil dalam menyampaikan kebaikan.

Alhamdulillah, alhamdulillah. Saya masih kekal sebagai pengedar buku ini hingga sekarang terutama Buku Mini Mudahnya Menjemput Rezeki. Buku penuh juga saya masih jual namun saya lebih fokus kepada Buku Mini. Saya sendiri tidak pasti sampai bilakah kedua-dua Buku MMR ini akan terus diulang cetak. Mungkin sehingga target penulis untuk mencapai sejuta jiwa memiliki buku ini tercapai, atau mungkin lebih lagi. Jadi, harapan saya anda, anda, anda dan anda yang belum lagi memiliki buku ini direzekikan memilikinya sementara masih ada di pasaran. Jangan ragu-ragu, buku ini sememangnya buku yang sangat bagus untuk anda miliki. Harganya juga sangat-sangat berpatutan berbanding kualiti dan isi kandungannya.

Isi Kandungan Buku Penuh MMR - <---- font="" klik="" sini="">

Harga Buku Mudahnya Menjemput Rezeki:

Buku Penuh: RM18 / RM20 (SS)
Buku Mini: RM2 /RM3 (SS)

***Saya dapat berita bahawa Buku Mini akan dibuat revision dan cetak semula dengan sedikit pembaharuan, harga juga akan dinaikkan sedikit setanding kualiti dan jumlah muka surat. Namun bilakah cetakan akan dibuat belum lagi dimaklumkan kepada kami para pengedar.

Berminat mendapatkan Buku Penuh MMR atau Buku Mini MMR?


Hubungi saya melalui salah satu medium di bawah:

Puan Mai 
(MAIA Natural Resources)
SMS / WHATSAPP: 012-3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina

*Bagi yang berminat mendapatkan buku ini secara self-pickup dan pembayaran tunai, kami berada di Bandar Seri Putra, Bangi. (Berdekatan KUIS, Bukit Mahkota, Bangi Lama, Stesen Komuter Bangi, UKM, Bandar Baru Bangi dan Kajang). Penghantaran melalui pos boleh dilakukan ke seluruh Malaysia, Sabah Sarawak dan negara-negara yang menerima perkhidmatan Pos Malaysia.

0 comments: