Lama ke baca Yaasin? Kebaikan Baca Yaasin Setiap Hari?




Lama ke baca Yaasin?


Dulu saya pun fikir macam tu. Agaknya terpengaruh dengan bisikan syaitan.


Bila dah cuba baca Yaasin di waktu senggang, alahai 10 minit dah selesai. (Kelajuan sederhana dengan bacaan lancar tanpa tadabbur makna).

Jom luangkan kurang 15 minit masa kita untuk baca Al-Qur'an.


Sedikit tips, saya turunkan kepada anda pembaca yang saya kasihi sekalian.
Tips ini saya dapat daripada Dr.Umar Kassim, salah seorang pemegang PhD yang saya kagumi. Saya dapat sendiri tips ini one to one (online) daripada beliau. Inilah salah satu amalan yang beliau lakukan, dan ajar saya untuk amalkan dalam usaha keluar daripada kesempitan.

1- Buat solat dhuha 6-8 rakaat (dua rakaat satu salam), setiap hari. 
2- Selepas itu, baca surah Yaasin sehingga habis dalam sekali bacaan.

Saya sudah amalkan sejak awal tahun 2016, cuma saya tidak ada kesempatan membaca Yaasin selepas solat dhuha kerana kelas saya penuh. Cuma ada senggang waktu setengah jam (saya luangkan untuk solat dhuha). Jadi, saya baca Yaasin masa dalam perjalanan ke tempat kerja (dalam tren, masa tunggu bas, dalam bas) ikut mana yang sempat asalkan masih dalam waktu dhuha. Alhamdulillah, thumma alhamdulillah banyak perubahan yang saya nampak, banyak kelapangan yang Allah beri pada saya. Jadi, jom lah amalkan. Tak lama pun nak baca Yaasin. Kalau tak dapat pun dalam waktu dhuha, bacalah pada waktu yang lain dalam hari yang sama. In sha Allah ada kesan yang kita akan rasai.



**saya suka Yaasin mini ni, mudah dibawa, mudah dibaca, tahan lasak tak mudah rosak.

Nak iklan sikit:)

Jika anda berminat membuat pembelian surah Yaasin sebagai wakaf, doorgift dan seumpamanya, saya merupakan pengedar Yaasin, Buku Mini Asmaul Husna dan Buku Mini Mudahnya Menjemput Rezeki serta surah Al-Kahfi.





Jika anda juga berminat nak dapatkan buku-buku mini dan Yaasin ini, dipersilakan hubungi kami melalui medium-medium di bawah.


Puan Mai 
MAIA Natural Resources
(00225914-T)
Pengedar Sah MMR, ATM dan Agen Sahabat atTaqwa
SMS / WA / TELEGRAM: 012 3302067 (digalakkan untuk respons segera)
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina
Instagram: @bukumaia

0 comments: