Sijil Halal Shaklee (M) 2013


Saya telah mengambil suplemen Shaklee sejak 2009, dan sebelum mengambilnya..soalan saya kepada pengedar yang saya hubungi tu adalah "Shaklee ni halal ke?" Dan saya mendapat jawapan yang memuaskan, dengan bukti sijil halalnya sekali.

Jadi, jika saya pula ditanya dengan soalan yang sama, saya gembira kerana anda adalah pelanggan yang betul-betul memilih yang terbaik untuk diri anda. Memang kita disyariatkan untuk menjaga segala pemakanan kita, halalan toyyiba. Suami saya pun tanya soalan yang sama juga:-)

Jadi, sebagai bukti bahawa produk Shaklee yang dipasarkan di Malaysia adalah halal, saya lampirkan sijil halal Shaklee yang disahkan oleh Islamic Services of America I.S.A. Sijil halal ini perlu diperbaharui setiap tahun, taklah terjadi kes guan sijil halal tamat tempoh dna sebagainya. Oh ye, macam mana nak tau I.S.A tu betul-betul organisasi yang bertauliah? Jangan bimbang. I.S.A adalah badan keislaman yang diiktiraf oleh JAKIM. Boleh layari laman web JAKIM dan tengok halaman 18 tak silap saya.



Sebenarnya banyak produk farmaseutikal (sama ada jenama popular atau tidak popular) yang kita tak dapat nak pastikan status halalnya, sebab kebanyakan suplemen dan ubat datang dari luar negara. Mana ada cop halal JAKIM kan. Jadi, sekurang-kurangnya jika anda pilih Shaklee, perkara tersebut dah tak perlu dirisaukan lagi, boleh dimakan tanpa rasa was-was. Selain halal, produk Shaklee juga adalah selamat dan semulajadi. 

Berminat mendapatkan vitamin Shaklee? Boleh SMS saya Mai 012-3302067 atau emel ke minaina_ilaaina[@] yahoo.com atau Like Fb Fanpage Min Aina Ila Aina dan tinggalkan mesej di sana.


0 comments: