Esok Saya Test JPJ


Esok 12/ 10/ 10 pukul 10 pagi, saya akan hadapi ujian memandu JPJ. Saya dah selesai belajar 8jam + 8jam kelas tambahan = 16jam. Kalau ikutkan saya dah boleh yakinlah kan, tapi masih ada beberapa part yang saya masih buat silap pada jam ke 16 tadi; bahagian jalan raya: berhenti di persimpangan berbukit dan kena lintas jalan. Mati enjin kat situ. Menurut cikgu yang ajar saya tadi, saya angkat klac tinggi sangat, dan minyak sikit. Jadi esok saya kena pastikan tak lepas klac banyak, dan minyak kena tekan lebih. Bahagian dalam, pun kat bukit, saya selalu tak sampai garisan kuning dah berhenti. Taktaula kenapa payah sangat nak agak. Ada juga mati kat atas bukit tu tapi saya diberitahu masih ada peluang walaupun mati enjin. Apapun saya berharap esok saya tak buatlah kesalahan-kesalahan yang sama dan juga apa-apa kesalahan lain.

Doakan saya ye, dan kalau ada tips untuk mengelakkan gemuruh kongsilah. Sebab kalau gemuruh lagi la lintang pukang semua,kan.

InsyaAllah esok saya update sama ada saya pass with flying colours atau sebaliknya..hihi.

2 comments:

m-i-o said...

walau apa pun yg terjadi, tekan minyak kuat-kuat.

baguskan nasihat ni? :P

Min Aina Ila Aina said...

bacalah entri kat atas ni...tekan minyak kuat-kuat juga tak membantu kalau buat salah macam yg saya buat tu.huhu