Facebook ada masalah ke? dah 3 hari tak boleh masuk

Sejak dua menjak ni payah bebenor nak masuk facebook di sini. Taktaula di sini saja atau kat tempat lain pun sama. Akaun saya aje atau orang lain pun sama. Tapi biasanya bila cuba-cuba tu akhirnya dapat juga masuk. Bila dah dapat masuk tu, saya tak log out dah sampaila balik sebab kalau log out tak tentu dapat log in semula. Tapi dah 3 hari rasanya memang tak boleh masuk langsung. Saya ingat kot sebab hub internet bilik ni yang lembap, maklumla bukan bilik pensyarah. Tapi bila kat bilik Prof, kat makmal komputer pun sama juga...memang ada masalah la tu kan.

Webpage dia tu tak jadi macam rupa biasa, dia keluar kotak-kotak dan segala mak nenek Home Message tu bersusun sebaris ke bawah. Boleh la nak masukkan emel dan log in tapi yang nampaknya gambo profile kita je, yang lain tak dapat tengok dan baca pun.hehe. Saya tidaklah ketagih facebook ni tapi kot-kot ada message penting yang ditinggalkan. Sebab sebelum ni saya akan log in hari-hari walaupun tak ngadap fb tu, jadi mungkin ada orang yang nak berkomunikasi via fb ni dengan saya. Semalam saya check la jugak ikut emel, memang ada message kawan yang dah lama lost contact. Saya balas ikut emel la jugak taktaula sampai ke kat dia ye?

Jadi kalau anda pun menghadapai masalah yang sama, maknanya bukanlah masalah akaun saya ataupun internet. Tapi kalau orang lain semua ok je, maknanya kat sini la tak boleh akses facebook ni. Ada juga kawan yang kata facebook kena hack dan macam-macam lagi la. Saya tak kisah, kalau betul facebook ada masalah maknanya orang lain pun akan kurang guna facebook dan akhirnya ditinggalkan macam friendster.

0 comments: