Laporan Hari Pertama Cabaran 100 Hari


Semalam, hari pertama. Maknanya tinggal lagi 99 hari.

In sha Allah, jika ada kesempatan (akan cuba sempatkan diri), saya akan buat laporan progress #cabaran100hari kat sini. Laporan pendek sahaja, sekadar untuk tatapan diri sendiri, nak tengok graf progress.

Laporan Hari Pertama #cabaran100hari

Momentum:

- Baik

Semangat:

- Sangat Baik

Fokus:

- Sederhana

Pengurusan Masa:

- Lemah

Ulasan:

Permulaan yang baik kerana dapat mengatasi perasaan kurang yakin. Dapat memulakan tugas tanpa terus bertangguh. Semangat yang kuat menyahkan aura negatif. Namun, terdapat kelemahan dalam pengurusan masa terutama berkaitan media sosial dan waktu rehat.

Tindakan:

Perlu lebih disiplin, mempunyai jadual yang tetap untuk diluangkan dengan media sosial, perlu speed dalam pergerakan dan tugasan.

*******************************************************************************************************

Hehehe..macam yang menilai tu orang lain pulakkan? Sebenarnya,kita boleh menilai prestasi kita sendiri. Cuma,kita selalu tidak jujur dan tutup sebelah mata dengan kekurangan diri kita sendiri. Ok, perlu lagi ke saya bersosial di media sosial? Jawapannya...perlu. Sebab apa? Sebab itu merupakan medan saya mencari rezeki. Cuma, saya kena hadkan, dan tak boleh online sepanjang masa...kena tetapkan waktu-waktu tertentu. Mungkin saya akan kehilangan pelanggan yang mahu jawapan segera tetapi, saya yakin ALLAH akan gantikan dengan rezeki yang lain.

Baiklah, sampai di sini sahaja dulu. Time Management! haha.

0 comments: