Resepi Air Herba Untuk Ibu Berpantang @Buang Angin Dalam Badan

RESEPI AIR HERBA UNTUK IBU BERPANTANG @ HALAU ANGIN DALAM BADAN


BAHAN-BAHAN:




~ 1 batang serai (guna 2 batang sebab kecil)
~ halia (lebih kurang besar ibu jari)
~ 5-7 kuntum bunga cengkih
~ 1 sudu halba
~ kulit kayu manis
~ 1 sudu makan madu asli (saya guna Madu Quad)
~ 1 sudu makan jintan hitam (ni resepi asal, tapi saya guna kapsul habbatussawda Habasyi je)



CARA-CARA:

~ Serai dititik
~ Halia diketuk
~ rebus semua dalam periuk. Air agak-agak aje la untuk sekali minum.
~ Dah menggelegak (bau sangat sedap masa ni semerbak je sampai anak asyik tegur umi masak apa), sejukkan sekejap. Campurkan dengan madu asli. Sedap diminum masa suam-suam panas. Rasanya pun sedap. Saya makan habbatussawda' berasingan.

Sedia untuk diminum

Untuk masalah angin dalam badan, boleh baca ayat ni juga. Surah al-Fussilat ayat 44. In sha Allah angin berlumba-lumba keluar. Untuk ibu dalam pantang, darah nifas jadi lancar. Masa saya pantang baru ni, bila dah lepas 30 hari, darah pun dah sikit. Ada masanya takde darah pada panty liner. Nak mandi wajib masih awal lagi rasanya nak banding dengan anak-anak sebelum ni. Saya pun buat air ni...alhamdulillah, darah keluar balik. 


Selamat mencuba!
Oh ya, kalau nak beli Madu Quad dan Habasyi 88 seperti di atas ni, saya ada jual juga. Habasyi tu amalkan selalu untuk masalah angin ni. In sha Allah berkesan. 

www.wasap.my/60123302067


0 comments: