Gantikan Milo dengan...


Sebagai saudara seIslam, saya rasa bertanggungjawab untuk sama-sama boikot barangan yang ada kena-mengena dengan Israel laknatullah. Bila tengok senarai barangan yang under boikot tu... salah satunya ada dalam rumah saya, MILO. Tapi suami saya sorang je minum, saya memang dah reject milo sejak diet. Sebelum diet pun jarang-jarang minum milo sebab saya biasa minum susu atau cereal spirulina. Sofiy pun tak suka milo. Saya dan suami sepakat takkan beli milo lagi. Maka saya gantikan milo dengan minuman malt coklat yang lain. Pilihan saya..


Sedap coklat ni, jauh lebih sedap daripada milo. Takde gula. Tapi...bukan taste suami la pulak. Dah la beli yang 2kg. Jenuhla nak habiskan. Jadi untuk citarasa suami, saya belikan ini.


Mungkin boikot ni nampak remeh, tapi percayalah yang kecil itu bukan tidak bermakna. Saya perasan sejak keluar isu boikot, McD, Milo dan Maggi menggandakan iklan mereka. Kat yahoo pun dah ada iklan milo menari-nari.

0 comments: