Mengedit ni leceh dan memenatkan rupanya

Sudah tiga hari berturut-turut saya tak cukup tidur, kalau tidur pun tak berkualiti langsung. Apalagi kalau bukan penangan tesis itu. Saya cuma tinggal nak edit dan make up kali terakhir sebelum hantar untuk pemeriksaan, tapi Allah saja yang tau betapa penat, sakit dan tertekannya saya. Leceh sungguh.

Belakang saya dah rasa macam nak patah, mata saya dah semakin kabur rasanya..macam bertahi mata je. Tangan pun dah rasa kebas, bahu, leher semuanya sakit.Dapat tidur 2 jam pagi tadi, saya tuam dengan beg panas a.k.a tungku moden, legalah sikit. Malam tadi saya ingat nak siapkan pindah ke pdf terus supaya senang bila print nanti rajah tak lari-lari, tapi saya surrender juga akhirnya, sebab dah rasa macam nak pitam, nak muntah semua ada. Ada lagi dua perkara belum selesai, senarai tablo dan isi kandungan. Hmm..saya pelik juga kenapa bila saat-saat macam ni, microsoft word pun buat perangai.Macam-macam masalah. Jadual jadi bertindih la, muka surat taknak keluar la, file jadi read only la..macam-macam. Memang menguji kesabaran.

Oklah, nak sarapan dan siapkan yang sikit lagi tu, kemudian nak pergi print dan fotokopi sebanyak 3 salinan, hantar pada pegawai bertugas dan SAYA NAK BALIK RUMAH! TIDO! Tapi...pukul berapa agaknya selesai segala urusan ni ye?

Bicara umi: Kesian anak umi dah beberapa malam tidurnya umi tak temankan.Cuma nenenkan saja.huhu. Takpe, hujung minggu ni kita main gomol-gomol, kejar-kejar ye sayang....

0 comments: