Panduan Penggunaan Ubat-ubatan Sewaktu Berpuasa

Klik gambar untuk paparan lebih jelas
Kredit: Portal MyHealth

Bagi anda yang perlu mengambil ubat-ubatan di bulan puasa ini, info di atas mungkin sangat berguna. Saya sendiri pun ada juga yang was-was dan saya elakkan misalnya ubat kumur tu. Tapi bila dah ada info daripada portal yang bertauliah ni, maka tak adalah keraguan lagikan.

Sedikit tips berkaitan pengambilan vitamin di bulan puasa, saya syorkan anda kurangkan pengambilan vitamin selepas sahur. Ini kerana pada waktu siang badan kita kekurangan air dan ini mungkin menganggu pemprosesan suplemen. Ambil vitamin pada waktu selepas berbuka puasa, selepas tarawih atau supper dan sebelum tidur. Jangan lupa minum lebih akir pada waktu malam berbanding malam-malam di bulan tidak berpuasa.

Semoga pembaca MAIA berada dalam keadaan sihat sejahtera.





Pertanyaan? Hubungi:

MAIA (SID 918631)
SMS: 012 3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina

* MAIA merupakan pengedar Shaklee yang sah dan menerima pembelian secara Cash on Delivery (COD) atau Self Pickup di kawasan Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota, Bangi Lama, KUIS, UKM dan Bandar Baru Bangi. Caj penghantaran akan dikenakan bergantung pada jarak kawasan. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.


0 comments: