Bagaimana Mengenal Produk Soya Yang Selamat?

Bagaimana Mengenal Produk Soya Yang Selamat?


Bersempena bulan promosi ESP ini, saya mahu berkongsi serba sedikit pengetahuan bersama pembaca MAIA sekalian. Isu kacang soya ni dah biasa sangat dibincangkan, dan ramai juga yang terus menolak soya lantaran isu ini. Sebagai seorang pengambil ESP Soy Protein Isoloate Powder yang tentunya berasaskan soya, saya mahukan penerangan yang jelas dan meyakinkan..mengapakah ESP Shaklee selamat diambil?


ESP, bukan soya biasa. Jika anda penggemar soya tidak kira dalam bentuk apa produk soya terbabit, apa kata teliti dahulu checklist di bawah.. ADAKAH PRODUK SOYA ANDA SELAMAT?

Adakah kacang soya kegemaran anda…

  • Ditanam secara organik?
  • Tidak menjalani proses genetik (Bukan GMO)?
  • Mengandungi 9 asid amino penting?
  • Dalam proses pembuatan untuk menghasilkan soya yang mengasingkan, kepingan soya dihancurkan dan dibasuh dengan air, bukan alkohol?
  • Bahan anti-thyroid/anti-pertumbuhan disingkirkan?
  • Diproses tanpa haba?
  • Ditambah dengan kalsium? (ketika minyak dikeluarkan, ia menjadi makanan berasid – dineutralkan bila kalsium ditambah)?

Jika kebanyakan jawapannya adalah TIDAK atau TIDAK PASTI, maka anda harus teliti semula produk tersebut. Mari kita lihat pula mengapa sesuatu produk soya perlu mempunyai ciri-ciri di atas?


KACANG SOYA TIDAK ORGANIK 
(menggunakan baja kimia, pestisid, etc) – mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi membawa risiko KANSER.

KACANG SOYA GMO 
lebih murah untuk menghasilkannya, dan lebih berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan toksin!

9 ASID AMINO 
adalah penting untuk proses penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan asid amino perlu ini menjadikan tubuh kita kurang berkesan untuk menjalankan proses-proses penting dalam tubuh.


KACANG SOYA DIPROSES DENGAN ALKOHOL 
mengurangkan kadar isoflavone hingga 88%! Isoflavone adalah bahan yang mengurangkan risiko kanser. Ia juga penting dalam tindakan hormon dan jisim tulang. Di Shaklee, dalam proses pembuatan untuk menghasilkan soya, kepingan soya dihancurkan dan dibasuh dengan air.

BAHAN ANTI-TIROID & ANTI-PERTUMBUHAN 
menyebabkan fungsi tubuh terganggu dalam meningkatkan risiko kanser.

KACANG SOYA YANG DIPANASKAN
merosakkan kandungan proteinnya!

KACANG SOYA YANG DIPROSES (DIBUANG MINYAKNYA) 
menjadi berasid. Kalsium yang ditambahkan akan menjadikannya neutral semula.

Sumber kredit:
http://genkimomma.my/7-ciri-ciri-soya-yang-selamat/
http://vitaminsemulajadi.com/checklist-soya-yang-selamat/


Oleh itu, sebagai pengguna kita haruslah mengenali produk yang kita gunakan dengan sebaiknya. Kita tidak mahu tujuan kita mengambil produk untuk kesihatan akhirnya membawa kepada kemudaratan.

Jika anda penggemar soya dan tidak pasti produk soya yang manakah menepati ciri-ciri yang selamat untuk diambil? Pilihlah ESP Soy Protein Isolate Powder keluaran Shaklee yang dijamin selamat dan berkesan. 

ESP merupakan sumber protein bilogi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

Ingin tahu lebih lanjut tentang kelebihan protein?




Nota: Saya mengambil ESP sepanjang proses untuk mengandung, sepanjang kehamilan dan akan ambil semasa berpantang. In sha Allah.


Kalau ada sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee, ingin mendaftar sebagai ahli Shaklee atau nak dapatkan produk Shaklee, boleh hubungi saya melalui mana-mana medium di bawah ye. Saya pengedar Shaklee yang sah.
Puan Mai (SID 918631)

MAIA Natural Resources
SMS: 012 3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina

** Disclaimer
This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases. This product is just a supplement to help you stay healthy.
*MAIA merupakan pengedar Shaklee yang sah dan menerima pembelian secara Cash on Delivery (COD) atau Self Pickup di kawasan Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota, Bangi Lama, KUIS, UKM dan Bandar Baru Bangi. Caj penghantaran akan dikenakan bergantung pada jarak kawasan. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.