Detoks Hati: Bagaimana Shaklee Boleh Bantu Anda

Detoks Hati: Bagaimana Shaklee Boleh Bantu Anda


Kadang-kadang rasa sedih bila perhatikan sekeliling. Serasa, dunia sudah tidak selamat lagi. Semua segi. Keselamatan fizikal dan nyawa, ketenangan hati, kesihatan tubuh badan, kesihatan emosi semuanya sudah kacau bilau. Kalau kita teliti betul-betul, apa yang kita guna, apa yang kita sedut, apa yang kita makan, minum, sapu semuanya mengandungi toksik atau bahan cemar. SEMUA OK! Takkan nak tinggal bersendirian di pulau dan terputus hubungan dengan dunia luar macam dalam filem Nim's Island tu kan? Berapa ramai yang mampu? Dalam filem bolehla...

Jadi, apa kesannya bahan toksik ni semua? Tentunya memberi kesan kepada kesihatan kita. Apa bahan-bahan cemar tu? pestisid, alkohol, merkuri, teflon, formaldehyde, hormon, antibiotik, bahan kimia, sirap fruktosa, pengawet, pewarna and the list goes on...Lalu..apa pulak AKIBATnya?

Hati merupakan organ yang dicipta untuk membersihkan segala kotoran dan toksik itu..bayangkan betapa beratnya kerja dan tugas hati. Bila dilambakkan dengan bahan-bahan cemar yang pelbagai itu, hati pun terpaksa buat kerja lebih daripada sepatutnya, penat dan stres. Hati pun tau stres tau. AKIBATnya lagi?

Toxic overload creates an acidic internal environment and has been impli­cated in a number of diseases, including cardiovascular disease, cancer, chronic fatigue, allergies, skin conditions, asthma, mental illness, hyper­tension, gastritis, kidney disease and obesity. Studies are beginning to reveal that toxic overload contributes to more serious conditions such as autoimmune diseases, inflammatory/rheumatoid arthritis, and neuro­logical disorders such as Alzheimer’s and Parkinson’s.”
                                    - Mary Vance, ahli nutrisi holistik

15 Tanda Hati Kita Stres dan Perlu Detoks

1- Keletihan
2- Otak tepu / lemah
3- Sakit kepala
4- Sakit sendi yang kronik
5- Masalah Penghadaman - angin, kembung, pedih ulu hati, cirit-birit, sembelit dan sakit-sakit badan
6- Insomnia (sukar tidur malam)
7- Penyakit Auto Immune
8- Ketidakseimbangan hormon - PMS, Simptom menopause, haid tak teratur, sukar hamil
9- Jerawat atau ruam
10- Kemurungan atau depresi
11- Alergi / alahan
12- Sensitif terhadap bahan kimia
13- Bau nafas yang tidak enak
14- Pertambahan berat badan
15- Bengkak atau radang pada tubuh

Nah, kalau ada tanda-tanda daripada 15 senarai di atas ni...pertimbangkanlah untuk melakukan detoks. Detoks tak perlu dibuat di hospital, cukup dengan cara kita kawal hidup kita.

Bagaimana Shaklee Boleh Membantu

SUPLEMEN 

  • DTX Complex

Shaklee mempunyai satu produk khas untuk fungsi detoks hati. Nama produk ini ialah DTX Complex. Bahan-bahan yang terkandung dalam DTX adalah campuran herba yang terbukti membantu membersihkan hati. Bahan-bahannya ialah:

Ekstrak Biji Benih Pokok Susus Tisel (Milk Thistle Seed) - melindungi hati daripada toksin, termasuklah dadah, racun dan bahan kimia. Merawat masalah hati seperti hepatitis dan sirosis. Mengurangkan kerosakan hati akibat lebihan alkohol. Membantu masalah kulit seperti proriasis dan ekzema. Membantu mencegah dna merawta masalah batu karang.

Articok (Artichoke)- membina semula sel-sel hati dam merangsang pengaliran hempedu

Dandelion - membantu fungsi hati, sangat baik untuk masalah bengkak hati dan jaundis, membantu penghadaman, membantu masalah sembelit, merendahkan paras gula dalam darah dan masalah kembung atau retensi air.

Kunyit (Turmeric) - mengandungi curcumin iaitu sejenis bahan antioksida, meningkatkan kesan anti-keradangan dan mempunyai kesan anti-viral terhadap HIV.

Reishi mushrooms (Ling Zhi) - membina imun, membantu mencegah kanser, mengurangkan masalah bronkitis dan sinusitis, merawat sindrom keletihan yang kronik, membantu mencegah penyakit jantung.

Schizandra - merangsang sintesis protein, meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi, memperlahan pembentukan toksin.

  • Alfalfa Complex
Selain DTX Complex, Alfalfa Complex juga membantu membersihkan hati, darah dan usus. 

Alfalfa merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan nutrisi. Ia kaya protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. Manfaat alfalfa yang lain ialah melawan alahan seperti kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air. Alfalfa juga membantu detoksifikasi usus yang memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.


AIR YANG BERSIH DAN MENYIHATKAN

  • Get Clean Water Pitcher
Dalam proses detoks, kita haruslah menjaga dan meminimumkan pengambilan bahan cemar seketat mungkin. Dalam pada perlu minum air yang mencukupi untuk mengeluarkan toksik daripada tubuh, kita harus waspada dengan air yang kita minum itu. Pastikan ianya air bertapis dan bebas daripada racun, logam berat dan bahan cemar industri yang lain. Antara bahan tersebut ialah trihalometana, kloroform, plumbum, kadmium, benzena dan atrazin malah banyak lagi sebenarnya. 

Sebagai memenuhi keperluan menapis, menuras dan mengasingkan bahan-bahan tidak perlu malah berbahaya ini, Shaklee menyediakan Get Clean Water yang merupakan sistem penapis jag air yang pertama menggunakan blok karbon yang boleh diisi semula (refill). Ia merupakan sistem penapisan air multipaten yang baru. Ia mampu menyingkirkan bahan cemar sehingga 99% dan setiap turasan mampu menapis sehingga 303 liter (80 gelen) air. 

Ternyata penapis jag Shaklee ini lebih ekonomi dan mesra pengguna. Ia boleh di bawa ke mana-mana berikutan saiznya yang mudah dibawa.  Lagi, ia tidak memerlukan kuasa elektrik dan tentunya air yang ditapis tidak perlu lagi dimasak.


Shaklee Get Clean Water Pitcher


PENCUCI YANG BEBAS TOKSIK DAN MESRA ALAM


Healthy Home


Selain suplemen, Shaklee juga mempunyai rangkaian produk pembersihan rumah. Kesemua produk Shaklee melalui pelbagai ujian klinikal dan dipastikan SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM.  Produk-produk di atas bebas toksik, semulajadi, biosurfaktan, bebas fosfat, hypoallergenikm bebas klorin dan pekat.  Apa produk yang terkandung dalam Set Get Clean ini:

  • Basic H Organic Cleaning Concentrate (pembersih serbaguna)
  • Hand Dish Wash Concentrate (pencuci pinggan mangkuk)
  • Fresh Laundry Concentrate (powder) (sabun basuh pakaian)
  • Soft Fabric Concentrate (pelembut pakaian)
Oprah pengguna setia Shaklee Get Clean 

Ini yang Shaklee boleh bantu anda untuk detoks dengan lebih berkesan. Selebihnya, anda harus kawal hidup anda. Lebihkan pengambilan air bersih, makan banyak sayur-sayuran terutama sayuran hijau, makan lebih banyak buah-buahan terutama yang mengandungi potassium, kurangkan gula, tepung, makanan yang diproses, banyakkan senaman.

Detoks Hati Cara Rohani

Detoks hati bukan sahaja secara fizikal tetapi juga melibatkan detoks hati secara rohani. Hati itu ialah segumpal darah yang jika baik, maka baiklah seseorang insan itu. Begitu sekali penting dan kritikalnya hati. Macam mana nak detoks hati cara rohani?

  • Banyakkan istighfar dan mohon keampunan Allah
  • Bersangka baik dan positif selalu
  • Makan makanan yang halal dan bersih
  • Jauhi sifat-sifat mazmumah (sifat yang tidak baik)
  • Zikir 
Itulah sebahagian daripadanya, yang boleh kita jadikan amalan seharian. Cubalah detoks fizikal dan rohani in sha Allah hidup kita akan bertambah gembira dan bermakna.


Berminat nak dapatkan suplemen di atas? Hubungi saya melalui mana-mana medium di bawah dan saya akan layan pertanyaan anda. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. COD (dengan caj penghantaran) atau self pickup boleh dilakukan di kawasan-kawasan berhampiran lokasi kami iaitu Bandar Seri Putra Bangi, Bandar Bukit Mahkota,Bangi Lama, Nilai 3KUIS dan UKM.

Untuk maklumat lanjut, hubungi:

Puan Mai (SID 918631)
SMS/ WA/TELEGRAM: 012-3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina

*MAIA merupakan pengedar Shaklee yang sah dan menerima pembelian secara Cash on Delivery (COD) atau Self Pickup di kawasan Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota, Bangi Lama, KUIS, UKM dan Bandar Baru Bangi. Caj penghantaran akan dikenakan bergantung pada jarak kawasan. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.


1 comments:

nurrazali.blogspot.com said...

jg kesihatan ni kena seimbang luaran dan dalaman kan mai :) kerohanian pun penting jugak supaya hati kita bersih..perkongsian yg sgt bermanfaat