Pening Kepala Angkara Stres

Pening Kepala Angkara Stres

Stres sememangnya musuh kepada kesihatan. Saya ni kira orang yang mudah stres jugak la..syukur kepada Allah kerana Allah uji dengan pelbagai bentuk ujian. Ujian-ujian ini walaupun tertekan juga nak hadapinya, namun tentu ada hikmah di sebaliknya. Ia training yang hebat.

Saya nak kongsi cerita, saya pernah stres sampai didiagnos mengalami vertigo. Vertigo ni, kita akan rasa melayang, tak stabil dan rasa mata berpinar-pinar. Cuba tengok gambar kat bawah...


Pernah tak nampak macam tu..macma berbayang. Dan yang melayang tu tetiba je kita rasa macam berpusing laju, tapi sekejap je. 

Bila pergi klinik, doktor check tekanan darah..saya mati-mati ingat tekanan darah saya tinggi sebab masa mengandung anak pertama dulu pernah alami tekanan darah tinggi. Rupanya tidak. Apa yang doktor bagi? ASID FOLIK dan B-COMPLEX. Ok...so ilmu baru buat saya. Kalau pening-pening macam tu..ambillah B-Complex. B-Complex Shaklee dah cukup lengkap dengan 8 vitamin B dan asid folik. Jadi tak perlu ambil berasingan. Selain tu, B-Compex juga sangat bagus untuk memberikan rasa tenang, dan juga untuk mengawal tekanan darah.

Walau apapun, kita kena belajar kawal stres. Saya pun nak kena belajar pasal stress management lebih lagi ni. Saya banyak usahakan cara rohani iaitu zikir, mengaji dan solat. Alhamdulillah berkesan. Oh ya..meh nak kongsi satu doa.

Doa ketika sedih atau resah

Ramai yang tahu doa ini, tetapi mungkin tak amalkan atau tak hayatinya ketika membacanya. Bagi yang biasa amalkan al-ma'thurat mesti biasa baca kan.




Berminat nak dapatkan suplemen di atas? Hubungi saya melalui mana-mana medium di bawah dan saya akan layan pertanyaan anda. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. COD (dengan caj penghantaran) atau self pickup boleh dilakukan di kawasan-kawasan berhampiran lokasi kami iaitu Bandar Seri Putra Bangi, Bandar Bukit Mahkota,Bangi Lama, Nilai 3KUIS dan UKM.

Untuk maklumat lanjut, hubungi:

Puan Mai (SID 918631)
SMS/ WA/TELEGRAM: 012-3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina

*MAIA merupakan pengedar Shaklee yang sah dan menerima pembelian secara Cash on Delivery (COD) atau Self Pickup di kawasan Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota, Bangi Lama, KUIS, UKM dan Bandar Baru Bangi. Caj penghantaran akan dikenakan bergantung pada jarak kawasan. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

2 comments:

nurrazali.blogspot.com said...

tngk gambo tu tetibe pening..hehehe btw amalan doa tu sgt mujarab jika diamalkan, thanks sharing Mai :)

Unknown said...

Eh... Gambar tu yang memeningkan ke atau kepala saya pening? Hehe.. B-Complex memang sangat membantu ek? Ok.. Akan diingat. Thank you for sharing.