SELAMAT ULANGTAHUN YANG KE-2, PUTERA COMELKU MUHAMMAD SOFIY

Happy Birthday To You,
Happy Birthday To You,
Happy Birthday To Sofiy,
Happy Birthday To You...

Sengil Chukka Hamnida,
Sengil Chukka Hamnida,
Chigueso Ujueso Sengil Saranghamnida...ada lagi, tapi umi tak reti nak tulis liriknya..kita layan je video ni boleh?

video

Nak menyambut ulangtahun yang kedua ni umi rasa sangat teruja, lebih daripada ulangtahun pertama Sofiy. Kenapa ye? Haaa..umi tau kenapa. Sebab dua tahun ni juga maknanya tamatlah sudah tempoh penyusuan Sofiy. Alhamdulillah, Sofiy pun dah berhenti menyusu secara sepenuhnya dua hari sebelum birthday yang kedua ni. Nanti umi akan cerita dalam entri yang lain.

Birthday Sofiy kali ni pun tak buat apa-apa majlis, sebab umi ni bukanlah ramai sangat kenalan sekitar sini. Lagipun nak organise majlis ni perlukan bajet yang besar, tak gitu? Dengan kemahiram memasak umi yang ke laut merah sana, maka semuanya nak kena tempah..tak sesuailah dengan status sengkek umi dan ayah sekarang ni.

Makanya, moga doa umi dan ayah sudah cukup untuk mengiringi hari-hari Sofiy yang seterusnya. Umi doakan Sofiy menjadi hamba Allah yang bertaqwa, menjadi insan yang beriman, berilmu dan beramal. Jadilah manusia yang berguna di dunia dan berjaya di akhirat ye sayang.

Umi juga ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga buat ibu-ibu angkat Sofiy (tok, maklong dan umi ita) kerana menjaga Sofiy dengan penuh kasih sayang sepanjang peninggalan umi ke tempat kerja. Siang hari Sofiy memang dihabiskan bersama mereka. Tak lupa juga buat kawan-kawan sepermainan Sofiy yang menceriakan hari-hari anak umi ni. Kalau cuti 2-3 hari kat rumah je Sofiy dah mula sebut-sebut nama kawan-kawan. Tapi sayangnya tak ada gambar Sofiy dengan kawan-kawan dia la. Yang ada cuma dengan makwe sorang ni je, tupun Sofiy punya baju spoil.hahaha. Baju pinjam abg Qayyim sebab baju Sofiy dalam beg semua basah sebab bekal Sofiy tumpah masa dalam perjalanan.


Tahun lepas umi edarkan goodies untuk kawan-kawan Sofiy, pening juga memikirkan nak bagi apa masa tu. Sebabnya kawan-kawan Sofiy ni lebih kurang seusia je dengan Sofiy. Umur setahun, apa sangatlah yang boleh diorang makan. Umi memang taknak bagi jajan-jajan yang tak berkhasiat ni. Fikir punya fikir umi belikan kismis sorang sekotak, belon, sapu tangan (masa tu kan masing-masing dok meleleh air liur lagi), dan  kek cap tiger. Untuk mummies umi bagi tuala tangan yang besar sikit. Ini gambarnya, tahun lepas tak buat entri hari lahir, simpan ke tahun ni.

Cenderamata Birthday 1 tahun (25 April 2010)

Tahun ni, mula-mula umi cadang nak beli kek yang bulat tu sebiji. Dah usha-usha kat kedai depan tu. Tapi tiba-tiba plan berubah di saat akhir bila umi selalu nampak Kak As (Ummi RH) selalu pos kat fb pasal masak memasak. hihi. bila lagi nak rasa air tangan Kak As ni kan. Maka umi pun order la dengan Kak As cupcake. Memang umi hajatkan cupcake yang simple je, tak perlu topping atau hiasan pun takpe. Tengok-tengok pagi tadi (memang fresh cupcakenya, pagi-pagi sebelum pergi kerja tadi Kak As bagi) comelnya Kak As buat. Siap bekas untuk sebiji-sebiji, ada biskut oreo lagi. Oreo Cupcake. Tak sempat nak ambil gambar dengan beg kertas yang comel, sebab terus hantar ke pengasuh. Ambil gambar kek yang habuan umi dan ayah je la. Gambar pun snap dengan kamera handphone je sebab kamera tak bawak hari ni. Sedaap!


Air tangan Kak As

Ok, sebelum tutup entri ni...letaklah gambar anak bujang sorang ni. Tapi ni bukan gambar terbaru, yang baru ada dalam laptop, tak bawak hari ni.



Sofiy dengan Kak Jannah (2 pupu)



0 comments: