Tentang Bercerai Susu Lagi

Waaa..saya rasa hati saya sangat terjerut, rasa sangat simpati dengan tangisan anak kesayangan saya yang nak nenen tapi tak dapat. Sebenarnya saya tak penah pun reject lagi bila Sofiy minta nenen, cuma setakat ni saya duka buat lambat-lambat. Kalau dia mintak masa balik dari kerja, saya lewatkan sampai lepas maghrib. Bila dia mintak masa lepas maghrib saya tunggu sampai dia nak tido. Kadang-kadang dah dapat sebelah, saya tangguhkan dulu yang sebelah lagi. Macam tu la setakat ni, belum sampai hati nak reject lagi.

Tapi, apa yang saya perasan Sofiy jadi sangat sensitif berkenaan n*n*n sejak akhir-akhir ni. Mungkin dia dah faham dan tau masa untuk bercerai susu dah semakin hampir. Bila dia nampak katil, bantal dia, dia akan mudah jadi sebak. Baru je mintak n*n*n sekali dah sedu-sedu nak nangis. Malam pun, laaaaaama sangat memerap sampai sakit-sakit pinggang, belakang dan leher umi ni. Kalau umi tarik juga, dipanjatnya badan umi.huhu.

Pagi tadi, lepas bangun tido dia tak mintak sebab saya terus solat subuh. Kemudian dia ralit main kereta dia. Dia mintak pulak bola ping pong, ralit main bola pulak. Bila saya angkat dia masuk bilik air untuk salin diaper dan letak dia atas katil untuk pakaikan diaper baru, dia dah mula merengek. Hihi. Saya terus potong rengekan dia. "Tu, ayah nak turun dah...dah ikut ayah tak? Cepat" Dia pun kelam kabut turun katil sebab nak ikut ayah turun bawah. Memang biasanya suami bawak Sofiy turun dulu sementara saya bersiap. Dapatlah dia jalan-jalan ambil angin pagi kat bawah, tu yang dia suka nak ikut ayah.

Dalam perjalanan ke rumah pengasuh, dia duduk di depan, saya di belakang. Tengah sedap-sedap dia main angin ikut tingkap, tetiba dia pusing belakang dan nampak bantal. Dan dan tu la merengek. Nak dibagi pun dah dekat sangat dengan rumah pengasuh. Saya pujuk la, kata nanti maklong bagi susu..hmm, lagi kuat dia nangis. Bila saya dukung dari kereta nak bawak ke rumah pengasuh, sampai je ke pintu tangisan hiba dia pun pecah..sebab dia tau takde chance dah la nak n*n*n bila dah sampai.hehe. Saya tinggalkan juga dia yang menangis hiba dan air mata berjurai-jurai. Sampai kat keje, saya sms pengasuh. Katanya masih hiba lagi walaupun dah pujuk. Mulut tak lepas-lepas sebut n*n*n, last-last tok (perempuan) bagi dia vitagen barulah terubat hatinya..huhu.

video

Kak Kamariah dan Kak Rita di TV3

0 comments: