Kebaikan Set Penyusuan Shaklee

Kebaikan Set Penyusuan Shaklee


Selepas dilahirkan, hak pertama si anak ialah mendapat susu ibunya. Alhamdulillah, kesedaran tentang penyusuan susu ibu di Malaysia sangat memberangsangkan dan tidak asing lagi di kalangan ibu bekerja.

Namun, melengkapkan tempoh penyusuan selama 2 tahun bukanlah perkara yang sangat mudah namun tidak mustahil. Ramai ibu setuju bahawa pemakanan merupakan salah satu faktor penting dalam proses melengkapkan tempoh penyusuan. Penyusuan susu ibu tidak seharusnya menyebabkan si ibu kekurangan nutrisi, atau mengganggu rutin harian dan komitmen lain.

Mengapa Set Penyusuan Shaklee sangat terkenal? Ini kerana set ini telah membantu ibu-ibu yang mengamalkannya memperolehi kehidupan yang harmoni dan berkualiti sepanjang tempoh penyusuan berlangsung.

Fungsi Asas Set Penyusuan Shaklee:



ESP: Protein merupakan komponen utama dalam susu ibu dan sangat penting untuk perkembangan dan tumbesaran bayi. Ibu yang mengambil ESP juga tidak mudah berasa lapar serta dapat membina semula otot-otot tubuh dan berpeluang mendapatkan berat badan idaman.

OsteMatrix: Membekalkan kalsium yang mencukupi untuk ibu. Dalam tempoh penyusuan, kekurangan kalsium boleh menyebabkan ibu menghadapi masalah lenguh, sakit badan, sakit gigi dan osteoporosis.

Vita-lea: Multivitamin lengkap dengan 28 vitamin dan mineral untuk menjana tenaga dan membekalkan susu ibu yang berkualiti buat bayi.

Vita-C: Sebagai pelindung daripada jangkitan, memelihara sistem imun tubuh ibu dan bayi. Vitamin C juga membantu ibu mendapatkan kulit yang cantik.

B-Complex: Sangat penting untuk penghasilan tenaga, mengurangkan penat, mengawal stres fizikal dan mental serta mamacu metabolisme tubuh.

Alfalfa: Alfalfa terkenal sebagai penggalak susu (milkbooster). Ini kerana alfalfa berfungsi sebagai perangsang kelenjar pituitari, iaitu sumber kepada hormon asas laktasi. – Sumber

Manfaat Bonus Set Penyusuan Shaklee:


Kulit yang cantik dan gebu


Pengamal set ini bukan sahaja mendapat manfaat kesihatan dan kelangsungan dalam penyusuan, malah turut mendapati kulit mereka menjadi bertambah cerah, licin dan gebu. Gabungan vitamin dalam set ini ternyata memberikan kesan positif secara menyeluruh.

sebelum mengandung  vs  dalam tempoh penyusuan

Bentuk dan berat badan ideal


Rata-rata ibu menyusu memang mudah menurunkan berat badan, namun dengan pengambilan set ini badan juga mudah terbentuk kerana otot-otot terbina dengan pengambilan protein dan nutrien yang mencukupi.

Rumah tangga dan hubungan suami isteri harmoni


Apabila ibu sihat, mereka dapat berperanan dengan baik sebagai suri keluarga walaupun mempunyai komitmen kerja dan penyusuan. Pengambilan vitamin juga dapat mengelakkan kedinginan dalam hubungan suami isteri akibat hormon, kerana seluruh sistem tubuh disokong oleh nutrisi yang lengkap.


***
Cabaran Blogging bersama GenkiMomma, My Info Vitamin, VitaMoon & MyFreshVita

***

Ingin dapatkan produk Shaklee, atau mendaftar keahlian Shaklee, boleh hubungi kami melalui mana-mana medium di bawah:

Puan Mai (SID 918631)

MAIA Natural Resources
SMS: 012 3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina
*MAIA merupakan pengedar Shaklee yang sah dan menerima pembelian secara Cash on Delivery (COD) atau Self Pickup di kawasan Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota, Bangi Lama, KUIS, UKM dan Bandar Baru Bangi. Caj penghantaran akan dikenakan bergantung pada jarak kawasan. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

10 comments:

tuty mychibibox said...

Sukanya tengok perubahan kulit wajah tu..mulus sungguh..

alhamdulillah, masih dapat memberikan hak anak untuk mendapatkan susu badan

mai pun tak lama lagi bermula episod baru menyusukan anak..good luck

Unknown said...

wah…byk benefits ambit set nie ya. nanti baby dah lahir boleh start semula misi. moga lancar semuanya ya mai ^_^

Miracle Vitamins said...

Memang cantik dan gebula wajah Mai

Min Aina Ila Aina said...

Sebenarnya kalau perasan, para pengedar Shaklee memang alami perubahan positif pada wajah. Ce belek-belek semula gambar lama dna bandingkan dengan gambar sekarang?

Saya nervous juga ni, dah lama tinggalkan season penyusuan. Banyak dah lupa. Tapi ada support Shaklee mudah-mudahan Allah permudahkan dan rezeki anak berpanjangan. Ambik semangat team Shaklee juga.

blogger lelaki said...

saya setuju tu..vitamin shaklee bagus untuk kesihatan..sebab isteri saya dahulu pun pernah amalkan set penyusuan shaklee..sebab susu sangat kurang dna kesian dekat anak

Berita Pulau Pinang said...

wow..tahniah mai!
saya pun rasa perubahan yang sama sejak konsisten amalkan suplimen :)

Unknown said...

waaaahh! consume set penyusuan boleh jadi gebu gebas :D best3! jemput singgah rumah kami sis

Unknown said...

Wah! Banyak perbezaan dulu dan sekarang. Makin lawa. Bagusnya vitamin Shaklee.

Mama Olin said...

Saya suka set menyusu shaklee.badan sihat & bertenaga

Nadra said...

Wah... mmg berbeza gambar before n after tu.. :)