Vitamin Shaklee Kesukaan Saya

Vitamin Shaklee Kesukaan Saya


Semua!

Haha. Taulah awak pengedar Shaklee, memanglah suka semua produk Shaklee kan? Dalam banyak-banyak vitamin Shaklee, ada beberapa vitamin yang tersenarai di tangga teratas. Sudah tentu sebab vitamin-vitamin ini pernah berjasa terhadap kesihatan saya, dengan izin Allah S.W.T juga adanya.

B-Complex

Saya pernah kongsikan DI SINI, berkenaan masalah saraf yang saya hadapi selama 11 TAHUN! Sebelas tahun saya menderita sakit saraf sekitar lengan, bahu dan leher. Bila dah bergelar pengedar sah Shaklee barulah saya tahu bahawa B-Complex merupakan vitamin yang paling bagus untuk masalah saraf. Disebabkan telah terlalu lama sakit, saya tetap perlu menjalani sesi fisioterapi untuk pulih sepenuhnya. Alhamdulillah.

GLA Complex

Saya suka suplemen yang mengandungi gamma linolenik acid ini kerana ia membantu menstabilkan hormon dalam tubuh saya. Saya merupakan pengambil pil perancang tegar iaitu selama 4 tahun nonstop. Alhamdulillah berbantukan GLA Complex Shaklee, saya mudah hamil semula (yang kedua pada tahun 2013 tetapi gugur) dan (kandungan terkini). Seingat saya, hanya selepas 2 bulan berhenti pil perancang saya hamil semula. Selepas keguguran pula, ngam ngam kosong 3 bulan sahaja sebelum dikurniakan rezeki lagi oleh Allah S.W.T.

OsteMatrix

Ini suplemen Shaklee kesayangan saya sekarang, di usia kehamilan 38 minggu. Saya amalkan OsteMatrix sepanjang kehamilan. Pengalaman mengandung anak pertama dan masalah saraf membuatkan saya dedikasi dengan pengambilan OsteMatrix, iaitu sumber kalsium dan magnesium terbaik saya. Saya juga mengalami masalah SAKIT PUNGGUNG, PINGGUL DAN PINGGANG yang agak teruk di awal kehamilan ini, dan ternyata OsteMatrix sangat-sangat membantu. Boleh baca panjang lebar di ENTRI INI. OsteMatrix membantu masalah sembelit yang saya hadapi, sementelah saya juga penghidap buasir sejak kecil. Dah sarat ni kan, kena jaga-jaga dengan buasir.

Performance Drink  (PD)


Saya mula jatuh cinta dengan Performance sejak saya jalani rutin senaman semasa berdiet pada tahun 2012. Kemudian, saya jadi minah rempit pula bila bermotosikal ke sana ke mari dan PD membantu saya kekal hidrat. Memang best! Bulan Ramadhan tahun ini, semasa sedang hamil 5bulan, bertong-tong Performance saya kerjakan sebab berbuka tanpa PD memang rasa macam tak lengkap dan lemah semacam. In sha Allah, bersalin nanti pun saya akan bawa bekal PD juga supaya bertenaga di labour room!



***
Cabaran Blogging bersama GenkiMomma, Kedai Nutrisi, Awesome Vitamins & AieSarang

***


Ingin dapatkan produk Shaklee, atau mendaftar keahlian Shaklee, boleh hubungi kami melalui mana-mana medium di bawah:

Puan Mai (SID 918631)

MAIA Natural Resources
SMS: 012 3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina
*MAIA merupakan pengedar Shaklee yang sah dan menerima pembelian secara Cash on Delivery (COD) atau Self Pickup di kawasan Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota, Bangi Lama, KUIS, UKM dan Bandar Baru Bangi. Caj penghantaran akan dikenakan bergantung pada jarak kawasan. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.


6 comments:

Unknown said...

Suka semuanya tapi nak tulis semua tak muat, so kena pilih kasih mana yang selalu makan..hihi

Unknown said...

yay!!! kita sama...ostematrix adalah vitamin kesayangan..

myfreshvita.com

tuty mychibibox said...

saya vote for Bcomplex..ubat penenang saya

nurrazali.blogspot.com said...

semua ad kisah cinta trsendiri kan :)

blogger lelaki said...

semua orang sudah tahu vitamin shaklee bagus untuk kesihatan, jadi memang tak rugi jika diamalkan selalu

Unknown said...

setiap satu vitamin ada "kisah cinta"nya yang tersendiri, kan? ;)